En normal kväll på Etage!

  Igår var det onsdag och Etage i Falun hade öppet. Som vanligt under skolterminen så är det som att jobba i en gränspatrull, italienare, polacker, irländare, turkar etc. En uppsjö av trevligt partande studenter, för det är till stor del dessa som dyker upp på onsdagar. Jag menar, de har ju inga jobb att gå upp till tidigt på torsdagmorgonen. Bara ännu en dag i deras framtid! Fattiga studenter som trotsar fallande konjunktur och partar loss med "billig" svensk krogsprit. Näe, jag är inte bitter...

  Kvällen var lugn med sina 200-250gäster förutom en liten dryg jävel, som var tokpackad och dessutom rökte inne på krogen...Han tog att han fick lämna för att han rökte, men inte var han full inte. Ute i trappen informerar han mig att jag inte vill veta vad han jobbar med. Till nästa vecka har jag fått sparken (vilket då kändes som den bästa nyheten sen jag fick reda på att jag skulle bli farsa för första gången). Inte en till kaxig, finnig liten valp som tror han är guds gåva till partyfolket. Nåja, han kom ut till slut och jag gick ner för att byta av mina kollegor i kylan. Då kommer min nyfunna vän tillbaka och försöker komma in. Jag nekar naturligtvis och han undrar vad jag heter. Magnus svarar jag med ett leende. Bra då vet jag säger han och går iväg en bit och ringer på sin mobil. Jag hör hur han förklarar för mobilen att en jävla fittvakt vid namn Magnus inte vill släppa in honom och att jag inte ska ha mitt jobb kvar. Innan han går iväg vänder han sig om och ropar: "Du kan lägga dig och sova när du kommer hem ikväll!!" och med dom orden lämnar han mitt liv.

.......Vilken otäck typ....Hur fan visste han att jag skulle sova när jag kom hem från jobbet??

Kommentarer
Postat av: Frun

Hahaha...älskade man, du får verkligen fram det bästa ur dig även när du skriver det i bloggen skrattar

2009-01-30 @ 15:46:48
URL: http://sursara.blogg.se/
Postat av: lillstumpan

HAHAHAHAHA!!!!! Du gjorde min dag/natt!!

2009-01-31 @ 00:33:08
URL: http://miriam89.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0