Premiärinlägget!

Hej kära läsare!


  Jaha, då har man hakat på blogghysterin då i ett försök att vara trendig! Måste vara en tidig 40 års kris. Sa jag att jag börjat gymma också? Det är märkligt hur människan fungerar...Nåja, jag har självklart åsikter och det är dags att vädra dessa lite, så välkomna till några förhoppningsvis intressanta framtida inlägg.


  Så... detta har varit en märklig vecka (ja jag börjar veckovis!) med dödsfall, besök på förlossningen och en helg i "den gula kycklingens tjänst".


  Tragiskt nog gick en av våra kära grannar bort i tisdags. Jag beklagar förlusten för de nära och kära...han är redan saknad. Jag vill hylla hjältinnan som försökte rädda honom med HLR tills ambulansen kom. Mer sånt i samhället...

Samma kväll åkte jag och frugan in till förlossningen, då hon hade täta och regelbundna värkar. Ironiskt att ett liv kanske skulle bytas ut mot ett annat på våran gata. Nu stoppades värkarbetet upp och vi åkte hem tomhänta, vilket på något vis var skönt.

  I helgen var det dags att rycka ut som ordningsvakt; fredagen på Rockhouse i Borlänge och lördagen på Etage i Falun. Det hela avlöpte lugnt och städat och det var bara naturen som ställde till problem i form av kyla och snö, men det hör väl till den här årstiden. Som vanligt hade vi blandat med folk på krogen och självklart dök fenomenet upp... Jag säger det på en gång: jag kommer aldrig att förstå vitsen med att ha "häng" på brallorna!!! Visa nästan hela arslet (vilken tur att string inte har slagit hos killar) bara för att när de väl vill rätta till sina kläder, drar ner tröjan istället?! Och varför har de bälte? Det gör ju ingen nytta. Och hur kul är det att brottas med en skogstokig kille när hans brallor åker ner i knävecket? Man får trösta sig med att han knappast springer ifrån en....

  En annan reflektion jag gjorde i veckan var. När Aftonbladet hade Obamas tillträde som USA´s president på löpet hade Expressen: "Så lång tid får du vänta på ambulansen i Dalarna!"   WHAT!!  Snacka om nyhetstorka....nästan så man misstänker att Per Bjurman blivit utrikeskorre på Expressen.

Nåja, nu har jag fått skriva av mig lite och hoppas att det inte dröjer allt för lång tid till nästa inlägg.



\\Magnus


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0