Hur är man funtad??

Jaha, då har man gjort ännu ett pass som Ordningsvakt i den underbara staden Borlänge. Den här gången slutade det med en jakt runt större delen av centrum. Jo det är ju inte så stort men....Man avstyr en grov misshandel och 2 gärningsmän sätter en hand bakom ryggen och vrålar; "Backa annars skjuter jag!" Vad gör man? Jo, man fortsätter fram mot dom med dragen batong! Jag och mina kollegor driver dom bakåt, hela tiden skrikandes backa annars skjuter jag....jag hinner tänka, vad fan gör jag om det smäller. Sen sliter en av dom fram sin hand och gör en mantelrörelse och siktar....med sina fingrar mot oss. Jag vrålar och rusar mot dom och dom vänder sig om och springer...I nästa korsning kommer pikétbussen och de båda grips....adrenalinet flödar och jag är INTE glad! Jag klargör för GM att man ska fan inte hota skjuta mig, mest för att det kändes bra att skälla och jag kunde ju inte rappa honom med batongen när 2 poliser håller fast honom. Sen var det information till de båda poliserna också. Jag gjorde samma sak med GM nr 2.

Det blev mera bråk på annan plats och vi rycker in där också tills polis kommer och tar över. Det var länge sedan man sprang så mycket och kallt var det också...

Så hur fan e man funtad när två stycken med händerna bakom ryggen hotar att skjuta och man fortsätter mot dom?? Dom känslor och tankar som dök upp när jag parkerade hemma på gården var inte trevliga. Jag sitter nu 2½ timme senare och skriver detta och jag har fortfarande lite adrenalinkänning kvar...och tankar som virvlar...måste försöka sova...

Jag har aldrig blivit anklagad för att vara klok, men...hur fan ser det ut där innanför pannbenet igentligen? Vet inte, men nu är jag mest ARG. På mig själv, polisen som inte visiterade den ena GM fast han hotat skjuta mig, ja på allt!! Vem fan e arga snickaren??

Ordningsvakt och folkilsk som fan!!!!



shit, nu e jag hungrig också.........

Kommentarer
Postat av: Annika

Hej Magnus! Jag tycker att du borde bli polis! Det verkar inte som att de svenska poliserna är särskilt snabbtänkta ibland och det verkar behövas fler av dem.....

Man vet aldrig hur man reagerar i vissa situationer, men jag måste säga att du är modig. Du måste förstås först och främst tänka på Sara och barnen, men som polis skulle du ha säker väst på dig, har du det som vakt?

kram

Annika

2009-10-03 @ 14:54:41
Postat av: Miriam

Men Magnus!

Nu blir jag nästan rädd...

2009-10-06 @ 05:54:09
URL: http://miriam89.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0